Psikoterapi Enstitüsü Bayramoğlu Şubesi
+90 262 653 6699
bilgi@psikoterapi.com

Bahtiyar Eraslan Çapan

ÖZGEÇMİŞ

Adı Soyadı                                    :  Bahtiyar Eraslan Çapan

Unvanı                                           :   Doçent Dr.

Öğrenim Durumu                         :  Doktora

DereceAlanÜniversiteYıl
LisansPsikolojik danışma ve RehberlikHacettepe Üniversitesi1996
Y. LisansPsikolojik danışma ve RehberlikHacettepe Üniversitesi2000
DoktoraPsikolojik danışma ve RehberlikHacettepe Üniversitesi2006

AKADEMİK ÜNVANLAR

Öğretim Görevlisi Doktor: Psikolojik danışma ve Rehberlik  2006-2006

Yardımcı Doçent Doktor  :  Psikolojik danışma ve Rehberlik 2006- 2017         

Doçent Doktor   :    Psikolojik danışma ve Rehberlik 2017-                                

Profesör Doktor :                           

PROJELER

ERASLAN ÇAPAN, B. (Yürütücü). Covid-19 Salgınının Üniversite Öğrencilerine Psikolojik Yansımaları ve Duygu Odaklı Terapinin Etkililiği

Proje Türü: Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi
Başlangıç – Bitiş Tarihi: 2021 / -2022

ERASLAN ÇAPAN, B. (Yürütücü). Engelli Kardeşi Olan Çocukların Deneyimsel Oyun Terapisi Ve Psikolojik Danışman Adaylarının Eğitimi.

Proje Türü: Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi
Başlangıç – Bitiş Tarihi: 2019 / 2021.

ERASLAN ÇAPAN, B. (Yürütücü). Anadolu Üniversitesi öğrencilerinin kişilik özellikleri ve yaşlılığa ilişkin algıları

Proje Türü: Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi
Başlangıç – Bitiş Tarihi: 2018 / 2019

ERASLAN ÇAPAN, B. (Yürütücü). Psikolojik Danışmanların Bilinçli Farkındalık İle Psikolojik Danışma Öz Yeterlikleri Arasındaki İlişkide Umudun Ve Psikolojik Danışman Tükenmişliğinin Aracılık Rolünün İncelenmesi

Proje Türü: Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi
Başlangıç – Bitiş Tarihi: 29.01.2015 / 01.12.2017.

ERASLAN ÇAPAN, B. (Yürütücü). Üniversite Öğrencilerinin Affetme İntikam Sosyal Bağlılık ve Öznel İyi Oluşları Farklı Yapısal Modellerin Denenmesi Üzerine Bir Araştırma

Proje Türü: Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi
Başlangıç – Bitiş Tarihi: 26.06.2015 / 30.09.2016

ERASLAN ÇAPAN, B. (Yürütücü). Üniversite Öğrencilerinde Karanlık Üçlü Kişilik Özellikleri ile Dürtüsellik ve Heyecan Arama Arasındaki İlişkilerin İncelenmesi

Proje Türü: Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi
Başlangıç – Bitiş Tarihi: 10.10.2014 / 04.11.2016.

YAYINLAR

Uluslararası hakemli dergilerde yayınlanan makaleler:

ERASLAN ÇAPAN, B.;  BAKİOĞLU, F. (2020). Submissive Behavior and Cyber Bullying: A Study on the Mediator Roles of Cyber Victimization and Moral Disengagement. Psychologica Belgica 60 (1), 18.

ERASLAN ÇAPAN, B., BAKİOĞLU, F.; KIRTEKE, S. ( 2020). Adaptation of Cyber Bullying Scale to Turkish culture: psychometric properties/Siber Zorbalik Olceginin Turk kulturune uyarlanmasi: Psikometrik ozellikleri. Anadolu Psikiyatri Dergisi 21 (S1), 39-48.

ERASLAN ÇAPAN, B.; KORKUT OWEN, F. (2020). FeTeMM Öğrencilerinin Kariyer Seçme Nedenleri İle Kariyer Bilgi Kaynakları ve İhtiyaçları, Kariyer Psikolojik Danışmanlığı Dergisi 3 (1), 1-31

KORKUT OWEN, F.; ERASLAN ÇAPAN, B. (2020). FeTeMM Öğrencilerinin Kariyer İhtiyaçlarının İncelenmesi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Dergisi, 

Z Ender, M Saricali, SA Satici, B Eraslan-Capan (2019). Is mindful awareness effective on hope, burnout and self-efficacy among school counsellors in Turkey? British Journal of Guidance & Counselling 47 (6), 712-726.

ERASLAN ÇAPAN, B.;  BAKİOĞLU, F.  (2019). Moral disengagement and cyber bullying, a mediator role of emphatic tendency. International Journal of Technoethics (IJT) 10 (2), 22-34

ERASLAN ÇAPAN, B.; KORKUT OWEN, F . (2018 ). Ortaöğretim öğrencilerinin mesleğe ilişkin akılcı olmayan düşünceleri. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 360-386.

DURSUN, A.;   ERASLAN-ÇAPAN , B. (2018). Ergenlerde Dijital Oyun Bağımlılığı ve Psikolojik İht. İnönü University Journal of the Faculty of Education (INUJFE) 19 (2).

SA Satici, AR Kayiş, MF Yilmaz, BE Çapan (2018). Dirty Dozen Scale: a study of adaptation to Turkish university students. Anatolian Journal of Psychiatry 19 (1), 34-40.

TÜMLÜ, C. Ve ERASLAN ÇAPAN , B. (2018). Engelli çocuğa sahip ebeveynlerin duygusal sağırlık ve psikolojik iyi oluş düzeylerinin incelenmesi. Kalem Eğitim ve İnsan Bilimleri Dergisi 8 (2), 493-518.

F Korkut Owen, B Eraslan Capan (2018). Planning of the Selection of Science, Technology, Engineering and Mathematics Fields: Beliefs about Career Choice. Hacettepe Üniversitesi Dergisi

FK OWEN, BE ÇAPAN (2018). Fen, teknoloji, matematik ve mühendislik alanları: seçmek ya da seçmemek. Anadolu Journal of Educational Sciences International 8 (1), 1-32.

ERASLAN ÇAPAN, B. (2017). Secure attachment and forgiveness: the mediating role of psychological resilience. Hacettepe Üniversitesi dergisi, 

KORKUT OWEN, F .;  ERASLAN ÇAPAN, B. (2017 ). Ortaöğretim öğrencilerinin fen teknoloji matematik ve mühendislik alanlarını seçmeyi düşünme nedenleri. İstanbul Kültür Üniversitesi/Eğitim Fakültesi

ERASLAN ÇAPAN, B.; KORKUT OWEN, F . (2017 ). Ortaöğretim öğrencilerinin yönelmeyi düşündükleri eğitim alanları ve kariyer psikolojik danışmanlığı. Electronic Journal of Social Sciences 16 (61).

Şahan, M.; ERASLAN ÇAPAN, B. (2017). Ergenlerin problemli internet kullanımında kişilerarası ilişkilerle ilgili bilişsel çarpıtmaların ve sosyal kaygının rolü. Ege Eğitim Dergisi 18 (2), 887-913.

TURGUT, Ö.ve ERASLAN ÇAPAN, B. (2017). Ergen psikolojik sağlamlık düzeyinin yordayıcıları: Algılanan sosyal destek ve okul bağlılığı. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 162-183.

KORKUT OWEN, F.; ERASLAN ÇAPAN, B. (2017 ). Fen, teknoloji, matematik ve mühendislik alanlarını seçmeyi planlama: meslek seçimine ilişkin inançlar. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 33 (4), 915-933.

ERASLAN ÇAPAN, B. ve KORKUT OWEN, F.  (2017). Çocukların kendilik değerini geliştirmede kendilik değeri geliştirme programı ve sosyal ve duygusal eğitim programının etkililiği. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi 16 (62), 756-769.

ERASLAN ÇAPAN, B. (2016). Social Connectedness and Flourishing: The Mediating Role of Hopelessness. Universal Journal of Educational Research 4 (5), 933-940.

ERASLAN ÇAPAN, B.; SARIÇALI, M. (2016). The role of social and emotional loneliness in problematic Facebook use. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi

ERASLAN ÇAPAN, B  (2016). Yaşlı ile birlikte yaşamak: stres ve başa çıkma. Yaşlı Sorunları Araştırma Dergisi 9 (2), 33-47.

ERASLAN ÇAPAN, B.;  BAKİOĞLU, F. (2016).  Adaptation of Collective Moral Disengagement Scale into Turkish Culture for Adolescents. Universal Journal of Educational Research 4 (6), 1452-1457

ERASLAN ÇAPAN, B. (2015). Interpersonal Sensitivity and Problematic Facebook Use in Turkish University Students. Anthropologist  (ISSN: 0972-0073), 21 (3). 

BAKİOĞLU, F.; ERASLAN ÇAPAN, B. (2015). Daily Goals Scale: Psychometric properties of the Turkish version Anadolu Psikiyatri Derg.  16 (Supplement 1): 64-72 doi: 10.5455/apd.174527 

SATICI, B.; SARICALI, M.; SATICI, S.A.; ERASLAN ÇAPAN, B. (2014). Social competence and psychological vulnerability as predictors of Facebook Addiction, Studia Psychologica, 56, 4. 

ERASLAN ÇAPAN, B. ve ARICIOĞLU, A. (2014). Psikolojik Sağlamlığın Yordayıcısı Olarak Affedicilik/Forgiveness as Predictor of Psychological Resiliency. e-International Journal of Educational Research, 5(4),  – e-ijer.com 

ERASLAN ÇAPAN, B. (2014). Prospectıve Teachers’ Strategıes To Cope wıth Possıble Future Vıolence. Education Sciences & Psychology, Vol. 28 Issue 2, p41-63. 23p. 

ERASLAN ÇAPAN, B. (2012). Öğretmen Adaylarının Stresle Başa çıkma Stratejileri,  International Online Journal of Educational Sciences, Vol. 4 Issue 1, p146-161. 16p. 6 Charts.

ERASLAN ÇAPAN, B. (2010). Öğretmen Adaylarının Üstün Yetenekli Öğrencilere Yönelik  Metaforik Algıları. Teacher Candıdates’ Metaphorıc Perceptıons Of Gıfted Students Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi (The Journal of International Social Research) Volume: 3 Issue: 12, 140-154, Summer 2010.

ERASLAN ÇAPAN, B. (2009). Öğretmen Adaylarının Kişilerarası İlişkileri Ve Bağlanma Stilleri Arasındaki İlişki. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2009, 9 (2).

BİLDİRİLER

ERASLAN ÇAPAN, B.; ÜLKER TÜMLÜ, G.; Ç,MŞİR, E.; BALKAYA ÇETİN, A.; TÜMLÜ, C.; BÖLÜKBAŞI MACİT, Z.; ÜSTEKİDAĞ, H. (2022).Engelli Kardeşi Olan Çocukların Davranış Sorunlarının Çözümlenmesinde Deneyimsel Oyun Terapisi: Proje Örneği. 23. Uluslararası PDR Kongresi, İstanbul.

ERASLAN ÇAPAN, B.; BAKİOĞLI, F.; KIRTEKE, S. (2022). Çevrimiçi Ahlaki Çözülme Ölçeğinin Türkçeye Uyarlanması: Empatik Eğilim ve Sanal Zorbalık ile İlişkisi, 23. Uluslararası Psikolojik Danışma ve Rehberlik Kongresi, İstanbul.

ERASLAN ÇAPAN, B. (2021). Engelli Kardeşi Olan Çocukların Davranış Sorunlarının Çözümlenmesinde Deneyimsel Oyun Terapisi: Proje Örneği. 22. Uluslararası Psikolojik Danışma ve Rehberlik Kongresi, Muş.

KIRTEKE S.; ERASLAN ÇAPAN B. ve BAKİOĞLU F. (2020). Günlük Yaşam ve Elektronik Ortam İletişim Becerileri Ölçeği: Türk kültürüne uyarlanması: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. II. International Eurasian Educational Research Congress, Eskişehir.

ERASLAN ÇAPAN B.; BAKİOĞLU F. (2018). Ergenlerde Siber Mağduriyetin Ahlaki Çözülme ve Boyun Eğici Davranışlar Açısından İncelenmesi, Antalya.

BALKAYA ÇETİN A., TÜRKÜM AYŞE S., ERASLAN ÇAPAN B. (2018). Okul Psikolojik Danışmanlarının Karşılaştıkları Kriz Durumları ve Yeterlik Algıları: Anadolu Üniversitesi RPD Mezunlarını İzleme Çalışması, Antalya.

ERASLAN ÇAPAN B., BAKİOĞLU F. (2018). Investigation of Adolescents’ Cyber Bullying in terms of Time Spent on Online Games, Chats, and Social Networks, Antalya.

ERASLAN ÇAPAN B., BAKİOĞLU F. (2018).
Investigation of Adolescents’ Cyber Victimization in terms of Time Spent on Online Games, Chats, and SocialNetworks, Antalya.

ERASLAN ÇAPAN B.,SATICI S.A.; ,Kayış A.R.;,YILMAZ M.F. (2016). Karanlık Üçlü Kişilik Özellikleri ile Risk Alma Davranışı Arasındaki İlişkilerin İncelenmesi, 3. Uluslararası EJER Kongresi, Muğla.

Öner Atılgan, A., Çetintaş, K., Eraslan Çapan, B., Satıcı, S.A.  (2015). The Relatıonshıp Between Resılıence, Subjectıve Well-Beıng And Obsessıve Compulsıve Symptoms In Unıversıty Students. Psychofest Conference, 19-21.11.2015. Indonesia.

Eraslan Çapan, B. (2015). Cinsiyet Rolleri ve Utangaçlık: Sosyal Damgalamanın Aracılığı. ITEC İnternational Teacher Education Conference. 2-4 September 2015. Russia. 

Bayoğlu, F. ve Eraslan Çapan, B.(2015). “Examining The Relationship Between Self-Disclosure Behaviors and Psychological Problems of College Students”, International Conference on Education, Psychology and Social Science (ICEPSS), Bulacan, May 22-23, 2015. 

Ezgi Ekin Şahin, Bahtiyar Eraslan Çapan (2014). Social Anxiety Among University Students: The Role of Perfectionism and Inferiority Feeling, November, 12-14, 2014, ss. 132. ISEP 2014 FALL, Meiji Univ. Tokyo/ Japan. 

Eraslan Çapan, B., Başdaş, E.(2012). The Use of Humor in Psychological Counselling. (Psikolojik Danışmada Mizahın Kullanımı). International Counseling and Education Conference. 3-5 May 2012. İstanbul, Turkey. 

Yasemin Körler, Eraslan Çapan, B. (2011). The Effect of Secondary School Students’ Familial Characteristics On Loneliness Levels Procedia – Social and Behavioral Sciences Volume 29, 2011, Pages 1839–1846. The 2nd International Conference on Education and Educational Psychology.

Eraslan Çapan, B. (2010).  Relationship among perfectionism, academic procrastination and life satisfaction of university students. WCPCG 2010, Procedia – Social and Behavioral Sciences, Volume 5, 2010, Pages 1665–1671.

Korkut, Fidan ve B. Eraslan Çapan (2005).  “Effectiveness of a Social Emotional   Learning Program” 27. International School Psychology, Colloguium.Athens, Greece. 

ULUSAL BİLDİRİLER

Şafak Y., ERASLAN ÇAPAN B.,BALKAYA ÇETİN, A. (2016). Krize Müdahale Programı Psikolojik Danışman Adaylarının Krize Yönelik Müdahale Etme ve Önleme Becerilerini Etkilemekte midir? VI. PDR Uygulama Kongresi

Eraslan Çapan, B., Satıcıoğlu, SA., Yılmaz, M.F., Kayış, R.(2015). Karanlık Üçlü Ölçeği: Türkçeye Uyarlama Çalışması.  9.10.2015. 13. PDR Kongresi, Mersin.

Eraslan Çapan, B., Bakioğlu, F. (2015). Ergenler için Ahlaki Çözülme Ölçeği’nin Türk Kültürüne Uyarlanması. 9.10.2015. 13. PDR Kongresi, Mersin 

Turgut, Ö., Eraslan Çapan, B. Ergenlerin Psikolojik Sağlamlık Düzeylerinin Yordayıcıları: Algılanan Sosyal Destek ve Okul Bağlılığı. 8.10.2015. 13. PDR Kongresi, Mersin. 

Eraslan Çapan, Bahtiyar; Balkaya Çetin,  A., Türküm, A.S.; Özabacı, N.   Psikolojik danışman adaylarını güçlendirme programı psikolojik danışman adaylarının öz yeterlik algısını ve bilgi düzeylerini etkilemekte midir?: Ön çalışma. 2014. 5.PDR Uygulama Kongresi, 4-5-6. 12.2014, Antalya. 

Eraslan Çapan, B. ve Türküm, A.S. (2012). Aile İçi Şiddetle Mücadelede Polisin Rolü. 1. Kadın Araştırmaları Sempozyumu. 06-08 Mart 2012, Eskişehir. 

Yasemin KÖRLER, Bahtiyar ERASLAN (2011).  İlköğretim İkinci Kademe Öğrencilerinin Yalnızlıklarının Belirleyicisi Olarak Sosyal ve Duygusal Öğrenme BecerileriXI. Ulusal Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Kongresi  •  3-5 Ekim 2011  İzmir.

Eraslan Çapan, B. (2011). Öğretmen Adaylarının Karşılaştıkları Şiddet İçerikli Davranışlarla  Mücadele Biçimleri. X. Ulusal PDR Kongresi,21-23 Ekim 2009.Adana.

Eraslan Çapan, B. (2011). Rehber Öğretmen Adaylarının Stresle Başaçıkma Stratejileri XI. Ulusal Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Kongresi. IX. PDR Kongresi, 3-5 Ekim 2011.izmir.

Eraslan Çapan, B. Ve Balkaya, A. (2009). Üniversite Öğrencilerinin Strese İlişkin Metaforik Algıları.  X. Ulusal PDR Kongresi, 21-23 Ekim 2009. Adana.

Eraslan Çapan, B. (2009). “Öğretmen Adaylarının Üstün Yetenekli Öğrencilere Yönelik Algıları”.Üstün Yetenekli Çocuklar II. Ulusal Kongresi Yeni Açılımlar/25-27 Mart 2009, s.34.Eskişehir. 

Eraslan Çapan, B. (2007).  lkögretim 5. ve 6. Sınıf Öğrencilerinin Akran Zorbalıgı Düzeylerinin İncelenmesi”, VI. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu 27-29 Nisan 2007, s.568-574. Eskişehir. 

Eraslan Çapan, B. (2006). Kendilik Değerini Artırmada Kendilik Değeri Geliştirme Programının Etkililiği. 8. Rehberlik Sempozyumu, Irmak Okulları, 2006.

Eraslan, B. (2001). Yaşam Doyumları Farklı İlköğretim Öğretmenlerinin Stresle Başa çıkma Düzeylerinin İncelenmesi” VI. Ulusal Psikolojik Danışma ve Rehberlik Kongresi, Gazi Üniversitesi, Ankara, Türkiye, 2001. 

KİTAP BÖLÜMLERİ

BAKİOĞLU F. & ERASLAN ÇAPAN B. (2022). Moral Disengagement and Cyber Bullying, Mediator Role of Emphatic Tendency (Chp. 73). Research Anthology on Combating CyberAggression and Online Negativity. IGI Global Publisher, USA.

ERASLAN ÇAPAN B. (2021). Ergenlerde Kariyer Psikolojik Danışma Uygulamaları, Vaka Örnekleriyle Kariyer Rehberliği ve Kariyer Psikolojik Danışması. Editör: K. ÖZTEMEL. Pegem Yayınları, 152 – 182.

ERASLAN ÇAPAN B. ,BAKİOĞLU F. Sanal Zorbalık ve Ahlaki Çözülme. Okul Psikolojik Danışmanlarına Yaygın Sorunlar İçin Yol Haritası. (Editör, Ahu Arıcıoğlu ve F. Gültekin) Asos Yayınları, 55 – 84.

ERASLAN ÇAPAN B. (2019).  İlk Çocukluk Dönemi Gelişim Alanları ve ÖzellikleriÇocuk Psikolojisi. Editör N. Özabacı. Nobel Yayınları, Ankara.

ERASLAN ÇAPAN B. (2019).  Boşanma Arabuluculuğu,  Evlilik ve Yakın İlişkiler, Editör N. Özabacı. Pegem Yayınları, Ankara. 

ERASLAN ÇAPAN B. (2018).  Psikanaliz,  Psikolojik Danışma ve Psikoterapi Kuramları. Pegem Akademi Yayıncılık Eğitim Danışmanlık Hizmetleri Ticaret AŞ. Ankara.

ERASLAN ÇAPAN B. (2017).  Kariyer Gelişimine İlişkisel Yaklaşımlar, Kariyer Gelişim Kuramlarının Kariyer Danışmasına Uygulanması. Editör, F. KORKUT OWEN. Pegem Yayınları, Ankara.338 – 364

ERASLAN ÇAPAN B. (2017). Yaşlı Yakınları ve Bakıcılarının Stresle Başetmeleri, Yaşlılarda Çatışma ve Stres Yönetimi II. Editör A.S. TÜRKÜM. Anadolu Üniversitesi  Yayınları, 60 – 87

ERASLAN ÇAPAN B. (2017). Yaşlının Yakınları ve Bakıcısının Stresle Başetmelerini Kolaylaştıran Etmenler, Editör A.S. TÜRKÜM. Anadolu Üniversitesi  Yayınları, 30 – 59

ERASLAN ÇAPAN B. (2012). Öğrenme,  Davranış Bilimlerine Giriş. Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi Sosyal Hizmetler Yüksek Okulu Yayını. No: 2535-1506: 198 – 225.

ERASLAN ÇAPAN, B. (2012). Güdüler ve Duygular. Davranış Bilimlerine Giriş. Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi Sosyal Hizmetler Yüksek Okulu Yayını. No: 2535-1506.

ERASLAN ÇAPAN, B. (2012).Psikolojiye Giriş. Davranış Bilimlerine Giriş. Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi Sosyal Hizmetler Yüksek Okulu Yayını. No: 2535-1506

ERASLAN ÇAPAN, B. (2011). “Psikolojinin diğer bilim dalları ile ilişkisi”.Psikoloji. Anadolu Ü. Açıköğretim Fakültesi Okulöncesi Öğretmenliği Lisans Programı Yayını No. 1218., 2011

EDİTÖRLÜK

ERASLAN ÇAPAN, B. (2016). Yaşlılarda Çatışma ve Stres Yönetimi I. Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi Sosyal Hizmetler Yüksek Okulu Yayını.

ÇEVİRİLER

Eraslan Çapan, B. 3. Bölüm………..Allen Ivey, Mary Ivey, Jane Myers, Thomas Sweeney. Gelişimsel Psikolojik Danışma ve Terapi: Yaşamboyunca İyilik Halini Artırma.  Editör Fidan Korkut Owen., 2014. PDR Derneği yayınları, Ankara.

ALDIĞI EĞİTİMLER

Deneyimsel Oyun Terapisi Uygulayıcı Eğitimi, Pavones Eğitim ve Danışmanlık, Adana.

Bütüncül Oyun Terapisi Uygulayıcı Eğitimi, Bütüncül Psikoterapi Enstitüsü, Ankara.

Kum Terapisi Uygulayıcılığı Eğitimi, Gaziantep Bütüncül Psikoterapi.

Bütüncül Dinamik Psikoterapi Eğitimi, Bütüncül Psikoterapi Enstitüsü, İzmit. (Devam etmekte).

Duygu Odaklı Bireysel Terapi Eğitimi, Türkiye Duygu Odaklı Terapi Enstitüsü, İstanbul.

HYT Uygulayıcı Eğitimi, HYT Derneği, Ankara.

Bilişsel Davranışçı Psikoterapi Modül I Eğitimi, Bilişsel Davranışçı Psikoterapiler Derneği, Ankara.

Geştalt Terapi Eğitimi, Ankara.